چرا ما برویم مثلاً زیارت حج و زیارت مدینه و پولمان را به جیب مردم خارجی بریزیم؟! چرا برویم عراق زیارت کنیم، همان پولی که آنجا می خواهی بدهی، اینجا بیا خرج کن! این سخنی است که گاها به افرادی که قصد سفر حج و زیارت خانه خدا یا قصد سفر به عراق و زیارت عتبات را دارند گفته می شود و اینگونه مورد شماتت قرار می گیرند اما به راستی چه رازی در این سفرهای زیارتی نهفته است؟